Sociaal Meldpunt Rheden-Rozendaal

Bij het Sociaal Meldpunt kunt u terecht met al uw vragen over welzijn, zorg, wonen, werk en inkomen, opvoeden en opgroeien.

Het Sociaal Meldpunt van de gemeente Rheden werkt ook ten behoeve van de inwoners van de gemeente Rozendaal. Als u meer wilt weten, kunt u veel informatie over welzijn, zorg, wonen, werk en inkomen, opvoeden en opgroeien te vinden op www.rheden.nl/smp. Hier staat ook veel informatie over hulp in de buurt, zoals maatschappelijk werk, mantelzorg en vrijwillige thuishulp.

Hoe kan ik in contact komen?

Om inwoners beter en sneller te kunnen helpen, werkt de gemeente Rheden vanaf 2 september 2019 alleen nog op afspraak. Met een afspraak is de wachttijd korter en is er direct contact mogelijk met de juiste persoon. Deze nieuwe werkwijze geldt ook voor het Sociaal Meldpunt. Vanaf 2 september kunt u het Sociaal Meldpunt op de volgende drie manieren bereiken:

1. Bellen

(026) 49 76 911
Maandag t/m vrijdag 8.30 tot 11.00 uur
Buiten kantooruren (in geval van crisis)
Medische & Psychiatrische hulp | Huisartsenpost 0900 1598
Jeugd | Jeugdbescherming Gelderland 0900 9955599
Huiselijk geweld en kindermishandeling | Veilig Thuis 0800 2000
Luisterend oor & anonieme hulp | De Luisterlijn 0900 0767 (voorheen “SOS-telefonische Hulpdienst”/ Sensoor)

2. Mailen

U kunt een e-mail sturen naar: sociaalmeldpunt@rheden.nl

3. Schrijven

Gemeente Rheden
t.a.v. Sociaal Meldpunt
Postbus 9110
6994 ZJ  De Steeg
 

Goed om te weten

Gaat u in gesprek met het Sociaal Meldpunt? Deze gesprekken zijn vertrouwelijk. Wat er wordt gezegd, blijft tussen u en de medewerker die u gesproken heeft. Pas als u dat wilt, neemt het Sociaal Meldpunt contact op met andere hulpverleners. Als u daar behoefte aan heeft, mag u iemand vragen bij uw gesprekken aanwezig te zijn. Heeft u niemand in uw omgeving die mee kan of wil? Kies dan voor: cliëntondersteuning vertrouwenspersoon. Het is belangrijk dat u meewerkt en meedenkt over een manier om tot een oplossing te komen.

Opnemen gesprek

Wilt u een gesprek met een van onze medewerkers opnemen dan kan dat. Wij volgen daarin de spelregels van de Nationale ombudsman en maken dan afspraken met u over het gebruik van die opnamen.